In onze eerdere webinars noemden wij data al meerdere keren het nieuwe goud van jouw organisatie. Alles draait tegenwoordig om data, ook voor jou als (potentieel) HubSpot gebruiker. Want zonder een rijk en goed gevuld CRM kan jij tenslotte niet alles uit de mogelijkheden van HubSpot halen.
Data, en de kwaliteit daarvan kan je dan ook wel zien als de fundering onder jouw HubSpot platform. Het CRM, dé plek waar jij al je data in HubSpot opslaat, staat niet voor niets centraal in het Flywheel.
De voordelen van een goed gevuld CRM
Er zijn aantal voordelen van een goed gevuld CRM in HubSpot:
- Met een rijk en goed gevuld CRM kan je zeer eenvoudig personalisatie toepassen en op de juiste momenten jouw leads, opportunities en klanten benaderen met relevante content. Denk bijvoorbeeld aan relevante en persoonlijke e-mails of gepersonaliseerde content op jouw website!
- Bij het starten met Account Based Marketing en Selling is een rijk en goed gevuld CRM cruciaal. Wil je meer weten over deze onderwerpen? Klik hier om de webinars die wij recentelijk over deze onderwerpen hebben gegeven terug te kijken.
- Met een rijk en goed gevuld CRM wat goed bijgehouden wordt creëer je binnen jouw bedrijf “one point of truth” en voorkom je dat mensen bijvoorbeeld eigen lijstjes bij gaan houden op allerlei manieren (iets wat AVG-technisch echt niet kan!)
En, misschien nog wel het belangrijkste is dat je met een rijk en goed gevuld CRM wat goed bijgehouden wordt jouw klanten een “frictionless” ervaring kan bieden wanneer ze met jouw bedrijf in contact komen.
Hoe krijg je jouw data in HubSpot?
Maar hoe zorg je er nou voor dat jij de juiste data in HubSpot krijgt? Daar zijn twee opties voor: een migratie of een synchronisatie.
Een data migratie
Een migratie is uitermate geschikt wanneer je volledig overstapt van bijvoorbeeld een oud CRM naar HubSpot. Je verplaatst de data uit jouw oude CRM eenmalig naar je nieuwe HubSpot CRM doormiddel van een import.
Het doen van een import is iets wat ‘handmatig’ werk vereist waardoor er een aanzienlijk kans op fouten is. Wil je meer weten over het importeren van jouw data naar HubSpot? Lees dan deze blog van mijn collega Ruben of dit Knowledge Base artikel van HubSpot.
Een synchronisatie
Het opzetten van een synchronisatie is geschikt wanneer er twee tools naast elkaar gebruikt gaan worden. Bijvoorbeeld HubSpot en een tool waarin men zich kan registreren voor een van jouw events. De data komt in dit geval binnen in de tool voor event registratie en wordt automatisch in HubSpot aangemaakt en/of bijgewerkt.
Het opzetten van een synchronisatie kan met behulp van een native app, een third party app, een custom integratie of een iPaaS (integration as a service) platform. Op dit moment misschien een hoop lastige termen, in mijn volgende blog ga ik hier verder op in en zal dit allemaal duidelijk worden!
Meer weten?
Wil jij meer weten over hoe je dit het beste aan kan pakken? In mijn volgende blog ga ik verder in op hoe je doormiddel van een iPaaS oplossing datasynchronisatie mogelijk maak en welke voor- en nadelen hierbij komen kijken.
Ook kan je je alvast inschrijven voor de de gratis webinar: Migratie of Synchronisatie? op 15 oktober! Tijdens deze webinar nemen we je mee in de verschillen tussen een migratie en synchronisatie, de voor- en nadelen van iPaas & PieSync en bespreken we een aantal real-life use-cases.