Demo
Afspraak
Menu
Demo
Afspraak

Seefore Nieuws en Blog

HubSpot E-mail en CRM: waarom deze twee zo'n goede combinatie zijn

Ruben ten Brinke, op 9-aug-2019 13:57:05

Een tijdje geleden schreef mijn collega Henry een blog waarin hij goed nieuws kon delen: HubSpot breidt haar gratis aanbod uit. Een van de belangrijkste toevoegingen is dat het gratis CRM uitgebreid is met HubSpot E-mail. Waarom dat ervoor zorgt dat jij beter kan groeien met jouw bedrijf, lees je in deze blog.

Losse tools zijn een keuze

Veel bedrijven kiezen - in plaats van een geïntegreerd platform - voor een heleboel losstaande tools. Vaak omdat dit goedkoper is, of in sommige gevallen zelfs gratis. Maar als er een lead binnenkomt in een tool of via een kanaal, hoe zorg je ervoor dat je vervolgens met een andere tool hier op in kan spelen? Als het al kan, kost het extra tijd om deze informatie gelijk te trekken over de verschillende tools. Tijd, die je liever stopt in het verbeteren van de ervaring van die lead of prospect.

Een pijnlijk, maar veelvoorkomend voorbeeld zijn formulieren die worden ingevuld, maar waarvan de data vervolgens nergens heen gaat. Niet naar een persoon, niet naar een CRM, écht letterlijk nergens naar. Hoe raar is het om een bedrijf te benaderen omdat je een bepaalde interesse hebt (product, service of vacature), maar waar je vervolgens dagen, weken of misschien wel nooit wat van hoort.

Het voelt wellicht alsof je maar twee keuzes hebt. Veel geld neerleggen voor een duur platform die de uniforme klantervaring geeft of hopen dat prospects contact blijven opnemen en jouw vergeven dat je e-mails blijft sturen waarin geen enkele context aanwezig is die duidt op eerdere interacties.

Hoe E-mail en CRM elkaar helpen

De keuze die ik hierboven heb beschreven hoef je tegenwoordig niet meer te maken. Nu het gratis pakket van HubSpot is uitgebreidt met e-mail, advertentiebeheer en reporting heb je een goede sales en marketing basis. Voor niks. Concreet betekent dit dat je kan weten waar je leads vandaan komen, of het sales team die leads opvolgen, hoeveel geld er in de sales pipeline zit en dat je gepersonaliseerde e-mails kan schrijven op basis van de juiste context.

hubspot email en crm

Dit laatste is dé kracht van E-mail en CRM in HubSpot. Alle informatie die jij hebt opgeslagen in het CRM bij jou belangrijkste contacten kan je direct toepassen in je e-mail campagnes. Zo zorg jij ervoor dat e-mails altijd en overal relevant zijn. De basis voor ultieme klantervaringen. Deze klantervaringen zorgen er uiteindelijk voor dat jij succesvol wordt en je commerciële ambities kan waarmaken.

Ontdek de mogelijkheden van HubSpot

Ben je enthousiast geworden, maar heb je nog vragen over het CRM, e-mailmarketing of HubSpot in het algemeen? Plan dan een moment in onze agenda voor een HubSpot demo. Daarin laten we zien hoe HubSpot voor jou kan werken en beantwoorden we al je vragen.

Plan HubSpot Demo

Onderwerpen:HubSpot

Niks meer missen?

Schrijf je in voor de Seefore blog updates en ontvang de nieuwste HubSpot updates en ontwikkelingen in je inbox.

Aanmelden blog