Seefore Menu   Menu

Seefore Menu   Menu

Demo
Afspraak

Seefore Nieuws en Blog.

Seefore Nieuws en Blog

HubSpot lanceert “CMS Hub”

Ruben ten Brinke, op 6-mei-2020 17:22:46

Sinds het begin van HubSpot is het platform continu veranderd en verbeterd. Momenteel laat het HubSpot platform jouw hele bedrijf samenwerken - van marketing, tot sales tot aan customer service. Elke zogenaamde Hub is individueel een krachtige oplossing, maar juist een combinatie van de Hubs maakt het groei platform zo sterk. Naast de huidige CRM, Marketing, Sales en Service Hubs introduceert HubSpot recentelijk het nieuwe CMS Hub. We leggen je graag uit wat het CMS Hub allemaal met zich mee brengt.

Waarom het CMS Hub?

Developers bouwen websites met behulp van flexibele thema's en inhoudelijke structuren. Marketeers kunnen eenvoudig zelf pagina's bewerken en maken. Klanten krijgen een gepersonaliseerde, veilige ervaring. Met CMS Hub wint iedereen.

  • Voor de Marketeer: CMS Hub biedt alle vrijheid om een goed gestylde en converterende website te maken, zonder te moeten coderen

  • Voor de Developer: CMS Hub biedt alle mogelijkheid om websites te maken, functies toe te voegen en gebruik te maken van de standaarden en tools die ze gewend zijn 

  • Voor IT: CMS Hub biedt veiligheid en betrouwbaarheid door het toegewijde 24/7-beveiligingsteam en out-of-the-box-functies zoals SSL, aangepaste CDN, SSO-lidmaatschappen, webapplicaties firewalls en nog veel meer.

Voor alle partijen worden er geen concessies gedaan in functionaliteit of ontwerp, én heb je te maken met flexibiliteit, snelheid en eenvoud. Tot slot zorgt CMS Hub ervoor dat er geen zorgen zijn als het gaat over snelheid en veiligheid van de website.

HubSpot biedt de mogelijkheid om te kiezen tussen CMS Hub Professional (± €280 p.m) of CMS Hub Enterprise (± €830 p.m). Dit is een vast tarief. Je hoeft niet extra te betalen voor opslag, websiteverkeer, gebruikers of andere verborgen kosten die je misschien gewend bent van andere content management systemen.

De nieuwe functies van het CMS Hub Professional


Thema's

HubSpot “themes” zijn een verzameling van items zoals modules, templates en CSS bestanden. Speciaal gemaakt door een developer om de marketeer de ultieme gebruikerservaring te bezorgen als het gaat om het aanpassen van de website.

Je kunt kiezen uit bestaande HubSpot thema’s of een developer een custom thema laten maken. Op het moment dat je een thema hebt, kun je als marketeer eenvoudig de hele website bewerken (binnen de grenzen van het thema natuurlijk). Zo ben je niet meer afhankelijk van interne of externe development capaciteit.

Een GIF die laat zien hoe HubSpot thema's werken

 

Drag-en drop editor

De drag-en-drop editor ervaring, in de volksmond ook wel sleur en pleur genoemd, zoals je die wellicht al kent van HubSpot Email, is nu ook doorgevoerd in de nieuwe CMS Hub. Alle pagina’s die zijn gemaakt met het gebruik van thema’s, geven jou de mogelijkheid om aanpassingen te doen via drag-en-drop. De aanpassingen hebben alleen impact op de betreffende pagina. Zo kan je deze precies naar wens maken zonder een nieuw template te maken.

Een GIF die de drag en drop mogelijkheden van het CMS Hub laten zien

 

A/B testen op taalvarianten

Voorheen kon je enkel A/B testen, of adaptive tests (CMS Hub Enterprise) uitvoeren, op de originele pagina. Niet op de taalvarianten van jouw pagina’s. Met CMS Hub is dit verleden tijd. Zet A/B tests op voor alle taalvariaties van jouw content. Met CMS Hub Enterprise kan je ook adaptieve testen uitvoeren op alle taalvariaties van je pagina. Maak tot vijf varianten van een pagina aan en gebruik machine learning om erachter te komen welke pagina het best presteert. HubSpot zal automatisch de versie weergeven die als winnaar uit de test komt!

Dynamische content dankzij HubDB

Met HubDB is het mogelijk om content op pagina’s te creëren die gebaseerd zijn op bepaalde data in een tabel. Als de inhoud van deze tabel wordt gewijzigd, dan wordt overal op de website diezelfde informatie aangepast. Zo kun je op een gestructureerde manier dynamische content maken.

Wat het CMS Hub Professional ook nog biedt

CMS Hub Professional biedt bovenstaande functies, plus een aantal functies die je wellicht herkend van de ‘oude’ HubSpot CMS Add-on:

  • SEO aanbevelingen en optimalisaties
  • Conversationele bots
  • Smart content
  • Rapportage

De nieuwe functies van het CMS Hub Enterprise

Alles wat je vindt in CMS Hub Professional, kom je ook tegen in CMS Hub Enterprise. Maar de Enterprise tier biedt ook mogelijkheden voor organisaties die op zoek zijn naar schaalbaarheid: krachtige webapp ervaringen, meerdere websites & subdomains en het beheer van een groeiend team.

Memberships

Hoe groter de organisatie, hoe vaker het voorkomt dat bepaalde content niet beschikbaar mag zijn voor iedereen. Sommige content wil je alleen laten zien aan bepaalde klanten en partners. Vanaf nu is het mogelijk om in CMS Hub Enterprise o.b.v. “Memberships” content achter een login te plaatsen. Gebruikers kunnen dan met hun persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord inloggen om de content te bekijken.

Serverloze functies binnen CMS Hub Enterprise

Serverloze functies

Dit is een vrij technische functie, maar toch de moeite waard om uit te leggen. Externe functies die jouw website ervaring aan de voorkant naar een hoger niveau tillen vragen vaak veel van een server. Denk hierbij aan een rekenmachine op een website die jouw direct antwoord geeft op basis van jouw input. Of real time informatie over een evenement, terwijl jij je eventregistratie nog aan het doorlopen bent. Server management en controle van het verkeer wordt vanaf nu uit handen genomen door HubSpot (met wat hulp van AWS lambda) zodat er geen beperkingen meer zijn voor jouw organisatie in het bieden van een exceptionele gebruikerservaring!

De mogelijkheid om activiteiten bij te houden binnen het CMS Hub EnterpriseLogboek activiteiten

Het CMS Hub Enterprise komt met nog een zeer nuttige functionaliteit. In een groeiende organisatie is het namelijk erg handig om een activiteitenlogboek van de website te kunnen bijhouden. Zo hou je eenvoudig bij wie wat heeft verandert en wanneer bijvoorbeeld updates van de websites live gaan. Misschien niet zo sexy als de andere functies, maar wel erg waardevol.

Toegang

HubSpot refereert hier zelf naar “content partitioning”. Een veelgevraagde functie binnen grotere organisaties. Bepaal op basis van gebruikers wie specifieke inhoud kan bekijken of bewerken. Bijkomend voordeel: een verbeterd overzicht binnen Hubspot, omdat je enkel en alleen ziet wat voor jou relevant is.

Brand domains

Wat wij vaak horen is dat organisaties in bepaalde campagnes of bij bepaalde proposities gebruik willen maken van een tweede brand domain in HubSpot. Voorheen was dit absoluut geen mogelijkheid. Frustratie als gevolg. Met CMS Hub Enterprise krijg je standaard twee brand domains én heb je de mogelijkheid om meerdere brand domains toe te voegen. Zo ben je in staat om meerdere brand domains te hosten en te rapporteren over verschillende websites binnen één CMS. Hoe gaaf is dat!

Wij zijn fan, jij ook? 

HubSpot zet met de lancering van CMS Hub een serieuze stap in de wereld van CMS voor klein en middelgrote bedrijven. Daarbij hebben ze duidelijk aangegeven dat het hier alleen nog maar begint. Ze zijn al een serieuze concurrent ten opzichte van andere CMS aanbieders zoals Wordpress, Squarespace of Drupal, maar de CMS reis is pas net begonnen. Wij zijn fan en we kunnen niet wachten op wat er nog komen gaat!

Wil je meer van het CMS Hub zien (dat begrijpen we!)? Plan eenvoudig een moment in onze agenda en dan spreken we elkaar snel!

Plan afspraak

Onderwerpen:Product Update