In april van dit jaar heeft HubSpot CMS Hub Pro en Enterprise gelanceerd. Toen hebben wij daar reeds een zeer uitgebreide blog over geschreven. Wil je deze blog (nog eens) lezen? Klik dan hier.
Met CMS Hub bouwen developers websites op basis van flexibele thema's en inhoudelijke structuren. Marketeers kunnen eenvoudig zelf pagina's bewerken en maken. Klanten krijgen een gepersonaliseerde, veilige ervaring. Kortom, met CMS Hub wint iedereen.
Elke jaar vindt rond deze tijd Inbound plaats. Het evenement van HubSpot met allerlei interessante sessies, waaronder de Spotlight sessie met de nieuwste product updates. Mijn collega's hebben alle Inbound updates samengevat voor Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub en de lancering van Custom objects.
Een duidelijke visie voor CMS Hub
Voor 2020, en natuurlijk de jaren daarna, heeft HubSpot een visie opgesteld voor waar zij met CMS Hub naar toe wilt. Zo streeft zij ernaar om met CMS Hub grenzen te verleggen als het aankomt op de samenwerking tussen Marketeers en Developers.
Daarnaast wil HubSpot met CMS Hub Marketingteams in staat stellen om content gemakkelijk te beheren en wanneer nodig op grote schaal te verspreiden. Het doel is dat de CMS Hub met snel groeiende organisaties en bedrijven mee blijft groeien en het ontwikkelen van nieuwe engagement strategieën makkelijk ondersteunt.
In deze bijzondere tijd is online nog belangrijke dan ooit. Het is voor bedrijven en organisaties dan ook cruciaal dat zij een krachtige en persoonlijke ervaring kunnen bieden aan hun website bezoekers. HubSpot zal de grenzen blijven verleggen in de samenwerking van het HubSpot CRM met CMS Hub.
Persoonlijk vind ik de uitspraak; Marketeers en Developers maken geen websites, maar een interactieve en gepersonaliseerde website ervaring met het HubSpot CMS Hub, een mooie samenvatting.
De belangrijkste updates voor CMS Hub
De belangrijkste updates op een rij:
HubSpot Themes
HubSpot “themes” zijn een verzameling van items zoals modules, templates en CSS bestanden. Speciaal gemaakt door een developer om de marketeer de ultieme gebruikerservaring te bezorgen als het gaat om het aanpassen van de website.
Alle pagina’s die zijn gemaakt met het gebruik van Themes, geven een marketeer de mogelijkheid om aanpassingen te doen via drag-en-drop. De aanpassingen hebben alleen impact op de betreffende pagina. Zo kan je deze precies naar wens maken zonder een compleet nieuw template te hoeven maken.
SEO aanbevelingen
Om relevante SEO-aanbevelingen te kunnen geven analyseert HubSpot de HTML-opmaak van elke pagina. Dit om manieren te vinden om zowel de inhoud als de technische SEO te verbeteren. Zoekmachines kijken naar deze zelfde factoren bij het rangschikken van resultaten, zoals: paginatitel, links, afbeeldingen en de mobiele ervaring met een website.
Data en inzichten
CMS Hub biedt de mogelijkheid om eenvoudig veranderingen op een website te testen met behulp van een A/B- of adaptive test. Vervolgens kan je eenvoudig op verschillende manier inzicht krijgen in de resultaten van een test en de algemene performance van een pagina.
Canva integratie
Wil je een illustratie of bijpassende afbeelding bewerken? Met de Canva integratie kan je dit direct vanuit HubSpot simpel en eenvoudig doen.
Voor de developers onder ons
HubSpot CMS Hub is een van de best beoordeelde WebOps platformen volgens G2.
CMS Hub biedt developers de mogelijkheid om wijzigingen in templates, modules en stylesheet vanuit hun eigen code-editor (bijvoorbeeld Visual Code Studio of Atom) door te voeren en direct te synchroniseren met HubSpot. Verandering zijn direct zichtbaar in HubSpot
Meer weten?
Ben je enthousiast geworden en wil je CMS Hub eens in de praktijk zien? Plan een meeting via de onderstaande meetingplanner en ik laat het je graag zien!