Een INBOUND update met een vernieuwde kijk op je commerciële aanpak wordt ook dit jaar weer flink bekrachtigd door een set aan nieuwe platform features. Naast de blog van mijn collega’s over de Hubs Sales, Service, CMS en Custom Objects, hierbij alle Marketing hub highlights.
Ga er maar even voor zitten, want hier wordt je als marketeer wel happy van.
Een duidelijke visie
Voordat we de specs induiken, is het goed om eerst de visie vanwaar HubSpot deze nieuwe features brengt toe te lichten:
- Gebruiksvriendelijkheid. Klinkt logisch, maar is niet vanzelfsprekend. Echter, gebruikers van HubSpot begrijpen direct wat hiermee wordt bedoeld. Marketing Hub is toegankelijk voor elke marketeer zonder diepgaande kennis.
- CRM-Powered Marketing. HubSpot stelt het (gratis) CRM centraal. Een up-to-date database is een voorwaarde om persona's en buying roles op een gepersonaliseerde manier te betrekken met een relevante boodschap.
- Diepgaande attributie & content reporting. Data-driven marketing klinkt aardig, maar zonder inzicht in potentiele optimalisaties blijft je systeem een blackbox. HubSpot maakt diepgaande reporting mogelijk om elke kans te kunnen benutten.
Niet meer betalen voor onbewerkte contacten
Dit is een update die veel van onze klanten aan zal spreken. De toevoeging van extra contacten kon voorheen financieel gezien flink in de papieren lopen. Een veel gestelde hulpvraag was dan ook om periodiek de "unengaged contacts" te verwijderen. Terecht heeft HubSpot opgemerkt dat deze besparing (onbedoeld) tot een beperking in je groeipotentie leidt. Vanaf oktober komt HubSpot met een nieuw model waarin enkel de contacten die je actief bewerkt in rekening worden gebracht. Kortom; weg met schaduw spreadsheets.
Account Based Marketing
Niet helemaal nieuw, maar absoluut dé update van 2020. Als je realiseert dat er gemiddeld 6.8 stakeholders betrokken zijn bij een deal, hoe zorgt je dan dat je relevant bent voor elk persona en buying role? Personalisatie is het ultieme voorbeeld van CRM-Powered Marketing om de kans tot een aankoop aanzienlijk op te schroeven.
Recent heb ik samen met Ruben tijdens een webinar al een doorkijk gegeven van de mogelijkheden. Je kunt het webinar hier terugkijken.
Multi Touch Attribution
Attribution reporting heeft een flinke update gekregen. Met diepergaande drill-downs krijg je inzicht in welke kanalen, campagnes en content heeft bijgedragen in het converteren van leads en genereren van revenue. Oftewel Multi Touch.
Geavanceerdere workflows
De HubSpot workflow engine is krachtiger en geavanceerder geworden. Deze update is erop gericht om complexere automations te creeren en te onderhouden. Aanraders om te checken zijn de in-workflow documentatie, versiebeheer en exportmogelijkheden.
CRM-Powered Ads
Om meer rendement te halen uit je advertentiebudget, is het vanaf nu mogelijk om je advertentieboodschap mee te laten bewegen aan de context binnen de customer journey van je leads. De toepassing van lifecycle stages binnen Ads! Bovendien kun je conversies (events) vanuit HubSpot aanmaken en syncen naar bijvoorbeeld Adwords. Kun je je voorstellen welke mogelijkheden je krijgt als je conversie events gaat combineren met lifecycle stage promoties?
Custom Report Builder
Last but not least, een update waar wij onwijs enthousiast over zijn. Om het maximale uit HubSpot te halen en commerciële groei te realiseren is inzicht in data key. HubSpot heeft de Report Builder (wat je toepast in je dashboarding) volledig vernieuwd. Professional en Enterprise Hubs hebben de mogelijkheid om nieuwe kruisverbanden te leggen tussen datapunten vanuit Social, Campaigns, Ads, Content, Email en CMS objecten. Houd onze eventkalender in de gaten, want dit is absoluut een topic die we tijdens een komend webinar zullen toelichten.
Heb je vragen over de nieuwste toepassingen binnen HubSpot?
Wij helpen je graag; together we grow!