In de afgelopen twee jaar heeft Service Hub al veel interessante updates gehad. Maar in tijden als vandaag, is customer service belangrijker dan ooit. Tijdens Inbound 2020 heeft HubSpot een aantal belangrijke nieuwe updates voor Service hub aangekondigd. Ik heb ze hier allemaal op een rij gezet.
De visie van HubSpot voor Servie Hub 2020
Voordat we beginnen met de product updates, is het interessant om te begrijpen welke visie HubSpot heeft voor Service Hub. In de visie voor Service Hub 2020 staan drie punten centraal:
- Efficiënter door Automatisering & Self-Service
Veel service teams richten zich op efficiënter werken: meer doen in minder tijd. Om dit te ondersteunen blijft HubSpot zich richten op het verbeteren van automatisering en Self-Service. Denk hierbij aan meer ticket- en chatbot automatisering en meer mogelijkheden voor de Knowledge Base. - Verbeteren van conversaties over verschillende kanalen
Klanten willen snel antwoord, ongeacht welk kanaal ze gebruiken. HubSpot zal in 2020 meer kanalen in HubSpot brengen en het gemakkelijker maken om je eigen kanalen te integreren door middel van een expanded API.
- Verzamel inzicht voor meer client happiness
Het is belangrijker dan ooit dat klanten zich gehoord en gewaardeerd voelen. HubSpot investeert in onderzoeks- en feedbackfuncties om jouw service-team te voorzien van tools die nodig zijn om een impuls te geven van de happiness van jouw klanten.
Wat is nieuw in Service Hub?
HubSpot heeft nieuwe functies en verbeteringen toegevoegd aan Service Hub die jouw organisatie helpen bij het leveren van betere klantenervaringen. Lees hieronder een overzicht van een aantal nieuwe functies en verbeteringen van Service Hub:
Team management view
Met de nieuwe Team management view in Conversations kunnen admins de chatstatussen van hun teamleden bekijken en managen. Deze toevoeging helpt teams bij het verbeteren van hun chat-ervaring.
Jira Integration
Om volledige samenwerking tussen teams te verbeteren, heeft HubSpot een two-way sync geïntroduceerd met Jira. Deze integratie brengt het customer support team dichter bij het ontwikkelteam.
Logged-in Visitor Identification
HubSpot heeft Log-In identificatie toegevoegd aan de conversation inbox. Deze toevoeging maakt het mogelijk om ingelogde bezoekers op je website (HubSpot of externe website) te herkennen. Hierdoor heb je meteen toegang tot de contactgegevens, chathistorie en andere belangrijke gegevens. Dit maakt mogelijk om sneller en persoonlijk te reageren.
Ticket Sidebar in Inbox
Als je via de Inbox in gesprek bent met je klanten, is het fijn om de juiste informatie tot je beschikking te hebben. Vanaf nu heeft HubSpot een Ticket overview toegevoegd in de sidebar bij je Inbox. Door alle relevante informatie bij de hand te hebben, wordt het voor teams gemakkelijker om efficient en persoonlijk het gesprek aan te gaan met hun klant.
Custom Bot Templates
Met de nieuwe Custom Bot Templates kan je nu gebruik maken van een geautomatiseerde bot voor het beheer van veelvoorkomende service-interacties, zoals het beantwoorden van FAQ's of het informeren van een websitebezoeker over je openingstijden.
Multi-Language Knowlegde Base
Wanneer je een internationale markt bedient, wil je je klanten ook voorzien van een Multi-Language Knowledge Base. HubSpot voorziet in deze behoefte door extra mogelijkheden toe te voegen, waarmee je je Knowledge Base kunt vertalen naar 25 verschillende talen.
Nieuwsgierig geworden?
Wij zijn enthousiast over deze updates! Jij ook? En wil je weten wat er nog meer gaat veranderen? Mijn collega's hebben allem overige Inbound updates samengevat voor Marketing Hub, Sales Hub, CMS Hub en Custom objects.
Ben je nieuwsgierig geworden en wil je Service Hub eens in de praktijk zien? Plan een meeting in en ik laat het je graag zien!