Demo
Afspraak
Menu
Demo
Afspraak

Seefore Nieuws en Blog

21 nieuwe product updates bekend gemaakt tijdens Inbound'19 in Boston. Wij waren erbij.

Ruben ten Brinke, op 9-sep-2019 16:07:29

Inbound’19 is hét jaarlijkse evenement georganiseerd door HubSpot. Een congres waar dit jaar meer dan 25.000 bezoekers van over de hele wereld op af gekomen zijn. Samengekomen om te luisteren naar inspirerende keynotes, mee te doen aan interactieve break-out sessies om zo nieuwe kennis te vergaren, te netwerken en als eerste de product updates van HubSpot te horen. Ohja, het is natuurlijk ook gewoon heel erg leuk mee te maken: Work Hard, Play Hard. Ik mocht er bij zijn namens Seefore, een geweldige ervaring.

Het meest interessant van Inbound – de HubSpot product updates - heb ik voor jou samengevat in deze blog. Bekijk jij liever een video in plaats van dat je deze blog leest? Zonde, maar begrijpelijk 😉. Via deze link kan je de zogenaamde ‘Coffee Break’ van HubSpot bekijken. Een speciale Inbound editie waarin alle updates voorbijkomen voordat jij je koffie op hebt!

Terugkijken 

Van funnel naar FlywheelIn voorgaande edities van Inbound zijn hele Hubs gelanceerd. Tijdens het vorige Inbound evenement werd de HubSpot Flywheel geïntroduceerd. Een transformatie van de bekende marketing funnel naar een nieuw ‘rond’ gedachtegoed, waar de klant letterlijk centraal staat. Waarom? De traditionele marketing funnel eindigt op een gegeven moment. Dit klopt niet met de werkelijkheid. Als je jouw klanten kunt omtoveren tot ambassadeurs, brengen je huidige klanten prospects binnen en begint de Flywheel weer verder te draaien. Het ultieme doel: de Flywheel zo hard mogelijk laten draaien om zo je bedrijf te laten groeien.

Feedback

Dit jaar was anders. Net zoals in de Flywheel, staat de klant (jij en ik) centraal bij HubSpot. Er is dan ook geen nieuwe hub gelanceerd maar er is afgelopen jaar vooral geluisterd naar feedback van HubSpot gebruikers. Christopher O’Donnell vertelde tijdens zijn presentatie op Inbound dat deze feedback onder te verdelen is in drie overkoepelende thema’s.

stage vp product small

Per thema zal ik ingaan op de nieuwe product features van HubSpot. De thema’s zijn:

  1. Het moet makkelijker
  2. Ik wil groeien
  3. Ik heb een beperkt budget.

1. Het moet makkelijker

Ontdubbelen van data

Dubbele data leidt tot slechte ervaringen voor zowel jouw team als voor jouw klanten. Als je kijkt naar jouw team, leidt dubbele data tot minder effectiviteit. Het is lastig om handmatig dubbele data op te sporen en te verwijderen. Daarom heeft HubSpot een tool gebouwd, die gebruik maakt van machine learning om dubbele data op te sporen. Hoe het precies werkt lees je op onze blog in onderstaande product update:

>> “Weg met dubbele data: het ontdubbelen van data in jouw CRM-systeem”

Deze feature is live en beschikbaar voor alle Professional en Enterprise accounts.

Boosting van social posts

Om het marketeers makkelijker te maken kan je vanaf nu vanuit je HubSpot portal Facebook posts die het organisch goed doen boosten. Deze functionaliteit is nu in beta voor Marketing Professional en Enterprise accounts.

Geïntegreerd Lead Ads maken

Als je voor het eerst advertenties maakt, kan het verwarrend zijn hoe je dit het beste kan doen. Waar moet je beginnen? Hoe pak je het aan? Met de geïntegreerde Facebook lead advertentie functie in HubSpot kan je als adverteerde eenvoudig een advertentie maken binnen de bekende HubSpot interface. Elke stap in het advertentieproces is duidelijk beschreven. Hierdoor kun je gemakkelijk advertenties maken, implementeren en op die manier snel rendement zien op je investering. Deze update is nu live en beschikbaar voor alle HubSpot gebruikers.

lead ad creation

Publish anywhere social reports

Voorheen kon je in social media reports van HubSpot enkel statistieken zien van social media posts of activiteiten die vanuit HubSpot zijn geïnitieerd. Echter de praktijk wijst uit dat marketeers regelmatig posten vanuit bijvoorbeeld een social media platform zelf. Dat kan zijn omdat je op een evenement bent of omdat je een foto wil plaatsen van het moment suprême en je enkel je smartphone bij de hand hebt.

publish anywhere social reports

Daarom heeft HubSpot de ‘publish anywhere’ reporting toegevoegd aan de social media tool. Op het moment dat je jouw social accounts aan HubSpot koppelt, geeft HubSpot inzicht in hoe jouw social media accounts hebben gepresteerd over de afgelopen 60 dagen. Of je nou social media posts publiceert vanuit HubSpot, vanuit Facebook of LinkedIn óf vanuit een andere planningstool zoals Hootsuite. Deze update is nu live en beschikbaar voor alle Marketing Professional en Enterprise gebruikers.

Knowledge base uitgebreid

Deze update is een van mijn favoriete updates. Vanaf nu kun je in de knowledge base artikelen openbaar stellen op basis van HubSpot lijsten. Zo kan jij eenvoudig toegang managen van jouw kennis artikelen. Daarnaast is de content editor van de knowledge base geüpgraded en krijg je meer en meer de ervaring zoals je die gewend bent bij het creëren van content in HubSpot.

Ook nieuw is het importeren van een bestaande knowledge base naar HubSpot. Zo hoef je bij een bestaande knowledge base, niet alles opnieuw aan te maken in HubSpot. Deze updates zijn nu live en beschikbaar voor alle Service Professional gebruikers.

Survey automation

Door te investeren in customer experience behoud je niet alleen bestaande klanten, maar je creëert ook blije klanten. Blije klanten helpen jouw bedrijf groeien. Om dit allemaal goed te kunnen managen heeft HubSpot de Service Hub gemaakt. Dit is de jongst hub, en daarom ben ik persoonlijk blij deze verder ontwikkeld wordt.

nps automation

Vanaf nu live in de Service Hub zogenaamde ‘advocacy automation’ – workflows die triggeren op basis van ingevulde surveys, zoals bijvoorbeeld een NPS score. Deze nieuwe functie is nu beschikbaar voor Service Professional en Enterprise gebruikers.

Mappen in Workflows

Als je van structuur houdt, zoals ik, ben je erg blij met deze update. Eigenlijk was het overal binnen HubSpot mogelijk om mappen aan te maken zodat je zicht houdt over al je assets. Of het nu gaat om bestanden, landingspagina’s of emails. Alleen bij Workflows was dit nog niet het geval. Onbegrijpelijk natuurlijk 😉. Gelukkig komt daar verandering in. Je kan binnenkort mappen aanmaken in Workflows. Hoera! Dat is nog niet alles.

Ook wordt het binnenkort mogelijk om in een Workflow een stap over te slaan. Dat klinkt misschien niet zo spannend, maar geloof mij - dit bespaart jou heel wat complexe Workflows! Deze updates zijn nu in beta voor alle Marketing-, Sales-, Service Professional en Enterprise gebruikers.

Sneller laden van contacten en bedrijven

Omdat niemand houdt van wachten. Bekijk onderstaande video waarin wordt gedemonstreerd dat vanaf nu een contact significant sneller laadt in HubSpot. Dat niet alleen, HubSpot heeft ook gewerkt aan een new design van CRM records zoals contacten en bedrijven. Het is meer gestroomlijnd en het maakt het makkelijker om contextuele informatie in te zien zodat jij de juiste informatie op het juiste moment tot je beschikking hebt.

Sales Hub verbeteringen

Hoeveel klikken zijn er nodig om een deal te sluiten? Juist, te veel. Daarom zijn de laatste updates voor Sales Hub doelbewust gemaakt om frictie uit het verkoopproces te verwijderen en sales reps in staat te stellen om meer deals sneller te sluiten. Start moeiteloos een task queue vanuit een opgeslagen takenfilter. Krijg meer controle over geautomatiseerde herinneringsmails voor meetings en verwijder formulieren voor bestaande contacten.

Deze updates zijn nu live en beschikbaar voor alle Sales Hub gebruikers.

2. Ik wil groeien

App Marketplace

De brand new App Marketplace maakt het makkelijker om apps voor jouw HubSpot account te vinden, te begrijpen en te installeren.

app marketplace

De nieuwe App Marketplace bevat:

  • Meer apps. Met meer dan 300 beschikbare apps in de Marketplace heeft HubSpot het aanbod meer dan verdubbeld over de afgelopen 12 maanden.
  • Betere informatie. Het design van de app listing is dusdanig aangepast dat je sneller de belangrijkste informatie ziet die je zoekt.
  • Makkelijker zoeken. HubSpot heeft het makkelijker gemaakt om de apps te vinden die bij jou en je bedrijf passen.
  • Beter beheer. De nieuwe app listing maakt het voor app bouwers makkelijker om apps te managen vanuit de Marketplace.

De nieuwe App Marketplace is nu live en beschikbaar voor alle HubSpot gebruikers.

Attributie rapportage

Elke marketeer weet dat hij of zij belangrijk werk doet. Maar hoe bewijs je dat? Het antwoord: met HubSpot Attributie rapportage. Bewijs aan je manager dat een advertentie 10 deals heeft gegeneerd of dat een email campagne €8.500 heeft opgeleverd omdat 12% van de ontvangers geconverteerd hebben.

Attributie rapportage komt binnenkort in beta beschikbaar voor alle Marketing Enterprise gebruikers.

Facebook Messenger integratie

fbm

 

 

Tegenwoordig verwachten prospects en klanten gesprekken te kunnen voeren via elk kanaal, ongeacht locatie of apparaat. Dankzij de nieuwe integratie van Facebook Messenger in HubSpot is het mogelijk om het gesprek aan te gaan op een plaats waar jouw prospects of klanten zich bevinden. Op deze manier heb je meer persoonlijke gesprekken, bouw je aan betere relaties en verwijder je frictie uit de customer experience.

Beschikbaarheid voor Chatbots

Chatbot Avail 3Zoals je wellicht gewend bent bij de live chat van HubSpot, kun je kiezen uit verschillende opties als het gaat om beschikbaarheid. Wil je dat de live chat altijd beschikbaar is, of enkel tijdens kantoortijden? Deze keuze is vanaf nu ook beschikbaar voor chatbots in HubSpot. Super handig toch?!

Deze update is nu live voor alle HubSpot gebruikers.

 

Pssst. Coming soon ...

Helaas heb ik geen exacte datum voor je, maar desondanks is dit zeker de moeite waard om te lezen. HubSpot heeft tijdens Inbound aangekondigd dat de volgende functies worden toegevoegd aan Sales Hub Professional (sommige van deze functies komen terug van Sales Hub Enterprise) en Marketing Hub Starter.

Sales Hub Professional:

  1. Buy-now button. Maak een call-to-action die een product uit je productcatalogus direct verbindt met een online aankoop in Stripe. Want de gouden sales regel: als iemand klaar is om te kopen, zorg dan dat hij of zij kan kopen.
  2. E-signature. Ontvang digitale handtekeningen voor offertes. Geen gedoe meer met het printen en versturen van papieren offertes.
  3. Calculated properties. Maak velden aan die in staat zijn getallen te bevatten en die de min-, maximum-, tel-, som- of gemiddelde waarde kunnen berekenen.

Let op: vanaf 1 november 2019 zal de prijs voor Sales Hub Professional stijgen naar $500/maand inclusief 5 paid users en $100/maand voor elke extra user.

Marketing Hub Starter:

  1. Landing pagina’s. De drag-en-drop editor komt naar Marketing Hub Starter. Maak mooie, goed converterende landingspagina’s zonder gebruik te maken van HTML, CSS of javascript.
  2. Follow-up emails voor formulieren. Je kan binnenkort tot maximaal 3 geautomatiseerde follow up emails sturen nadat iemand een formulier heeft ingevuld.

Let op: vanaf 1 november 2019 zal de prijs voor Marketing Hub Starter stijgen naar $50/maand inclusief 1.000 contacten. Elke extra 1.000 contacten kost $50/maand.

Gebruikers van Marketing Hub Starter en Sales Hub Professional die hun account hebben aangeschaft voor 1 november 2019, zullen toegang krijgen tot al deze functies zonder er extra voor te betalen.

3. Ik heb een beperkt budget

Gratis email marketing en advertentie tools

Zoals mijn college Henry al eerder aankondigde op onze blog, heeft HubSpot haar gratis aanbod uitgebreid met email marketing en advertenties. Wat dit precies inhoudt lees je dan ook in zijn blog.

Succes formulieren, Tickets automation en interne comments

support forms

Webformulieren zijn vanaf nu live als een nieuwe intake-optie in de Conversations inbox, waardoor het makkelijker is voor groeiende bedrijven om service te schalen. Je ziet ook nieuwe, tijdbesparende automatiseringsopties voor tickets en workflows. Tot slot is de samenwerking tussen teams bij klantvraagstukken eenvoudiger met nieuwe interne comments en inline ticketupdates.

Supportformulieren in de Conversations inbox en interne opmerkingen zijn nu live en beschikbaar voor alle HubSpot-gebruikers. Ticketautomatisering is live en beschikbaar voor alle Service Hub Professionals en Enterprise gebruikers.

Business Card Scanner

ScannerLast but not least: de visitekaartscanner. Tijdens Inbound heeft HubSpot haar visueel vernieuwde visitekaartscanner voor Android en – voor het eerst ooit – een visitekaartscanner voor iOS, aangekondigd. Een visitekaartscanner aangedreven door machine learning. Jouw visitekaartjes omtoveren tot digitale contacten was nog nooit zo makkelijk.

Deze feature is nu live en beschikbaar voor alle HubSpot gebruikers.

Vragen?

Heb je naar aanleiding vragen over één van de nieuwe functionaliteiten en het gebruik daarvan. Neem dan contact met ons op door een moment in te plannen in onze agenda.

Onderwerpen:Product Update

Niks meer missen?

Schrijf je in voor de Seefore blog updates en ontvang de nieuwste HubSpot updates en ontwikkelingen in je inbox.

Aanmelden blog