Demo
Afspraak
Menu
Demo
Afspraak

Seefore gaat partnership met SalesFeed aan

Henry van Olst, op 26-mei-2017 10:29:00

Meest acurate data voor het herkennen van Nederlandse bedrijven

Vanaf de start in 2015, waarbij wij met Seefore IT bedrijven helpen te groeien met het genereren van New Business, is IP tracking onderdeel van onze strategie. Marketing Automation biedt veel mogelijkheden zodra de personen zich geidentificeerd hebben en toestemming geven informatie te ontvangen. Als je je realiseert dat slecht 2-5% van de websitebezoekers hun gegevens achterlaten, laten veel marketeers onbekende 95-98% onbenut. Door inzicht te hebben welke bedrijven, zowel bestaande klanten als prospects, je content bekijken, ben je in staat veel eerder in te spelen op de “verborgen” koopsignalen.

Benchmark IP tracking

In de afgelopen periode hebben wij in de benchmark veel ervaring opgedaan met meerdere aanbieders. Variërend van de grotere Marketing platformen waarbij IP tracking onderdeel is van het gehele platform, tot specifieke Europese aanbieders die zich enkel richten op bedrijven herkenning.

Door de software van diverse aanbieders tegelijkertijd op dezelfde website te laten draaien, werd het snel duidelijk dat SalesFeed de meeste Nederlandse organisaties herkent. Een aantal van de aanbieders gaf de internet service providers (ISPC) door als “herkend” en ook bedrijfsverzamelgebouwen. Dit te moeten filteren vraagt in de praktijk helaas steeds om kostbare tijd. SalesFeed geeft dergelijke organisaties niet door.

De meest acurate database van Nederlandse bedrijven

Kwaliteit van herkenning is moeilijker te controleren. Bij het opvolgen van leads van 2 van de aanbieders bleken regelmatig mismatches. Toen wij ons verdiepten, bleek dat dat voor een belangrijk deel terug gevoerd kan worden op het niet vaak genoeg schonen van de database. Door verhuizingen en overgaan op een andere internetdienstverlener, vervuilt een database snel, met zo’n 20% per jaar. Toen SalesFeed hoog op de shortlist begon te komen, ben ik bij hen op bezoek gegaan. Zij lichtte toe de gehele database om de 3 maanden volledig op te schonen. De NAW gegevens die zij doorgeven (verhuizingen, faillisementen, etc) zijn binnen een maand accuraat.

Content Grouping & Liquid Content

Uiteindelijk woog voor mij zwaar mee of een organisatie z’n product en dienstverlening ontwikkelt. Ook hierin scoorde SalesFeed het beste. De mogelijkheden rondom conversie optimalisatie (onder andere met de Liquid Content module) en de recente innovatie rondom Content Grouping, zijn mogelijkheden die geen enkele andere partij aanbiedt.

De diverse interface mogelijkheden om de commerciële signalen over te dragen aan functionaliteiten, is in de praktijk goed in orde. Er kan al met al bij een nieuwe gebruiker goed getest en snel geïmplementeerd worden.

Omdat zij snel groeien, ook bij grote organisaties, hebben ze veel ervaring en inzicht rondom Best Practice toepassing. Deze inzichten en begeleiding die zij mij persoonlijk gaven, droegen goed bij aan het resultaat dat ik voor mijn relaties wil realiseren.

Kortom, na 2 jaar ervaring opdoen, hebben wij besloten om SalesFeed partner te worden, en is integraal onderdeel van onze strategie.

Zelf ervaren?

Om het resultaat van bedrijvenherkenning op uw website aan te tonen stellen wij gratis een 30-dagen trial beschikbaar.
Onderwerpen:SalesFeedPartner

Niks meer missen?

Schrijf je in voor de Seefore blog updates en ontvang de nieuwste HubSpot updates en ontwikkelingen in je inbox.

Aanmelden blog