Demo
Afspraak
Menu
Demo
Afspraak

Seefore Nieuws en Blog

Weg met dubbele data: het ontdubbelen van data in jouw CRM-systeem

Ruben ten Brinke, op 20-jun-2019 15:59:49

Dubbele data leidt tot slechte ervaringen voor zowel jouw team als voor jouw klanten. Als je kijkt naar jouw team, leidt dubbele data tot minder effectiviteit. De marketing afdeling creëert lijsten waar twee keer hetzelfde contactpersoon in zit. Jouw salestijgers moeten 5 items van hetzelfde bedrijf doorzoeken om het meest recente telefoongesprek op te zoeken. En jouw toppers van customer service hebben contact met dezelfde klant. Echter zonder dat men dit weet omdat ze allemaal de communicatie loggen op een andere plaats.

Als dubbele data slecht is voor jouw team, kun je wel nagaan hoe slecht dubbele data kan zijn voor jouw klanten. Ze ontvangen meerdere keren de nieuwsbrief, hebben contact met meerdere van jouw sales medewerkers of hebben twee onboardings consultants toegewezen gekregen. In tijden waarin de verwachtingen van klanten hoger zijn dan ooit, kunnen deze slechte ervaringen ervoor zorgen dat je business verliest.

Dubbele data in HubSpot

Vóór vandaag had je een aantal opties voor het ontdubbelen van data in HubSpot waar je wellicht niet bepaald vrolijk van werd. Elke week handmatig urenlang door spreadsheets bladeren. Een extra paar handen in huren om het voor jou te doen.  Een dure externe tool kopen waarvan de prijs explodeert naarmate je database groeit. Of helemaal niets doen. Maar zoals je het hebt gelezen, is niks doen geen goede optie. Daarom kreeg onder HubSpot gebruikers wereldwijd ‘het vinden en samenvoegen van dubbele data’ erg veel duimpjes omhoog op het ideeënforum.

Vanaf vandaag verandert dit allemaal: je hebt nu de beschikking over een compleet nieuwe tool in HubSpot dat dubbele contactgegevens en bedrijfsgegevens voor jou opspoort. Geen extra spreadsheets, tools of andere kosten. Bovendien maakt de tool gebruik van machine learning, waardoor het slimmer wordt naarmate jij groeit. Hoe gaaf is dat!

Hoe werkt het?

Ga in jouw HubSpot portaal naar het CRM via ‘Contacts’ en klik op Actions > Manage duplicates

Beheer dubbele data

Je wordt naar een scherm geleid met een lijst van items die waarschijnlijk dubbel opgeslagen zijn in jouw CRM. Als het erop lijkt dat deze twee items inderdaad dubbel zijn, kun je ze bekijken en samenvoegen. Zo niet, dan kun je ze negeren via de dismiss-knop.

overzicht dubbele data

Hoe doet HubSpot dat toch?

Het model houdt rekening met naam, e-mail(s), IP, telefoonnummer, postcode en bedrijfsnaam bij het vergelijken van items in het CRM. Op het moment dat je daadwerkelijk feedback geeft aan het model door items samen te voegen of af te wijzen, zal het model in de toekomst alleen maar beter worden.

Houd er rekening mee dat HubSpot niet alle dubbele data van een account laat zien. De duplicate management tool laat maximaal 2.000 resultaten zien waarvan de kans het grootst is dat het gaat om dubbele data. Deze resultaten worden elke paar weken gerefresht.

Wil je meer informatie over deze nieuwe mogelijkheid binnen HubSpot? Neem vrijblijvend contact met ons op of plan een moment in onze agenda om te bellen via onze support pagina.

 

*Let op: de ontdubbelings tool van HubSpot is momenteel alleen actief voor HubSpot Professional en Enterprise

Onderwerpen:Product Update

Niks meer missen?

Schrijf je in voor de Seefore blog updates en ontvang de nieuwste HubSpot updates en ontwikkelingen in je inbox.

Aanmelden blog